Honda on uudistanut mallistonsa pienimmän 2.3 -hevosvoimaisen moottorinsa. Uusi moottori on entistä helppokäyttöisempi ja sen toimintasäde on kasvanut.
Uusi BF2.3 pitää sisällään kiinteän, 10 % suuremman polttoainesäiliön ja käyttöä helpottavan, suuremman polttoainesäiliön täyttökorkin. Lisäksi moottorin suojakoppa on uudelleen muotoiltu, ja noudattaa nyt samaa muotokieltä.
Hondan muiden perämoottorimallien kanssa. Muita parannettuja yksityiskohtia ovat mm. uusi moottorin öljynvalutusproppu, EPA standardin mukainen polttoaineputki ja huohottimella varustettu kytkinkotelo.
Hondan luotettava ja hiljainen uusi BF2.3 on pinnoitettu neljällä eri maalikerroksella, mikä takaa parhaimman suojan suolavettä ja auringon UV-säteilyä vastaan. Myös moottorin teho-paino -suhde on luokkansa kärkeä.
Honda BF2.3 on 1-sylinterinen, kannen yläpuolisilla venttiileillä varustettu ja kokoluokkansa ainoa ilmajäähdytteinen perämoottori. Iskutilavuus on 57 cc, sylinterin halkaisija 45 mm ja iskunpituus 36 mm. Kokoluokassaan ainoana siinä on myös keskipakoiskytkin 2.42:1 välityssuhteella. Moottori kääntyy täydet 360°, mikä helpottaa hallittavuutta ja peruuttamista. Kaasun käyttö tapahtuu perinteisesti kaasukahvasta.
Moottorin käynnistys tapahtuu manuaalisesti narukäynnistyksellä, polttoaineen syötöstä huolehtii kaasutin ja sytytys on transistoripohjainen. Moottori on varustettu myös entuudestaan tutulla ja käytännöllisellä öljytason tarkistusikkunalla.
Kuten edeltäjänsäkin, uudistunut BF2.3 on saatavilla lyhyt- (15 tuumaa / 38 cm) ja pitkärikisenä (20 tuumaa / 51 cm), kuivapainojen ollessa vastaavasti 13,5 kg ja 14 kg. Moottorin helpon kuljetettavuuden takaa poikkeuksellisen keveyden lisäksi sen ergonominen muotoilu ja tukeva kantokahva. Moottori on helppo nostaa veneen perään ja sieltä pois.
Suositeltu maksimikierrosalue sijoittuu 5 000 – 6 000 RPM välille, moottorin tuottaessa maksimitehonsa 2,3hp / 1,7kW 5 500 RPM kohdalla.